Egy blog, ami az élet szeretetéről és tiszteletéről szól

új életvitel blog

új életvitel blog

Dixit: kártyajáték kedvelőknek kötelező

2014. december 13. - ujeletvitelblog

family-playing-cards_1.jpg

Ha kártya, akkor UNO

Ki ne ismerné a jó öreg UNO-t? Gyerekkorunk kedvence, ami felnőtt fejjel is ugyan olyan hangulatot képes varázsolni egy nyaralás vagy baráti összejövetel alkalmával. Aki pedig mégsem ismerné, annak itt a remek lehetőség, hogy elsajátítsa a játék szabályait.
Az Unot egyszerre 2-10 játékos játszhatja. 7 éves kor felett bárkinek ajánlott. A kártyákon található számok braille írással is szerepelnek a lapok bal felső és jobb alsó sarkaiban. A színek jelzései közvetlenül a számok alatt szerepelnek. A braille számok nem magukat a számok jeleit mutatják. A színek jelölése az adott szín angol nyelvű megfelelőjének kezdőbetűje: b –kék (blue), g -zöld (green), r –piros (red) és y –sárga (yellow).


A játék célja

Légy az első játékos, vagy csapat, amelyik először éri el az 500 pontot. A játékosoknak az ellenfelek előtt kell megjátszani az összes lapját. A játék kezdetén minden résztvevő 7 lapot kap az osztótól. Az összes megmaradt kártya egy pakliba kerül, amelyet a játéktér közepére kell helyezni felső lappal lefelé. A lefordított pakli legelső lapját a csomag mellé kell tenni fejjel felfelé.A kezdő játékos kiválaszt, majd az asztalra tesz egy lapot a kezében lévő kártyák közül úgy, hogy az passzoljon az előzőleg felfordított kártya színéhez, vagy számához. Az ezután következő játékosnak hasonló metódus alapján kell egy lapot választania az ő kártyái közül. A Joker kártya akármilyen színű és számú lapra letehető. Ha egy játékos nem tud egy lapot sem letenni az övéi közül, akkor húznia kell egy kártyát a pakliból, ami a kör vége előtt azonnal letehető, ha az passzol az előzőleg lehelyezett kártya színéhez, vagy számához.

Az osztó meghatározásának menete. Minden játékos húz egy lapot. A legnagyobb értékű lap húzója oszt. Itt csak a számozott lapok számítanak.

Osztás

A kártyák összekeverése után minden játékos 7 lapot kap az osztótól. A megmaradt pakli legfelső lapját felfordítják és a csomag mellé teszik. Ezek után a játékosok színek, érték és ábra alapján szortírozzák a kezükben levő lapokat.

A játék menete

Az osztótól balra ülő játékos kezd. Olyan lapot kell letennie, amely színében, értékében, vagy ábrájában passzol az asztalon lévő, felfordított laphoz. A játék hasonló módon folytatódik, azaz minden játékosnak ezt az elvet kell követnie a kártyák lerakásakor. Ha egy játékos nem tud semmilyen lapot az asztalra helyezni, akkor lapot kell húznia a pakliból. Ha a húzott kártya lerakható, akkor azt abban a pillanatban meg is játszhatja, ellenkező esetben a lap a kezében marad, és a következő játékosra kerül a sor. Akinek először fogy el a kezéből az összes lap, az nyer.

Speciális lapok

„Húzz kettőt!”kártya –Amikor ezt a lapot lerakják, akkor a következő játékosnak két lapot kell húznia, valamint kimarad egy körből. Ezt a lapot csak
akkor lehet megjátszani, ha a lap színe megegyezik az előző kártya színével, vagy
egy Húzz Kettő! kártyát tett le az előző játékos is. „Fordulj!”kártya –Ez a kártya megfordítja a játék irányát. Ezt a lapot csak akkor lehet tett le az előző játékos is. „Ugorj!”kártya megjátszani, ha a lap színe megegyezik az előző kártya színével, vagy egy Fordulj! kártyát –
Ha valaki ilyen lapot rak le, a következő játékos egyszer kimarad a játékból. Ezt a lapot csak akkor lehet megjátszani, ha a lap színe megegyezik az előző kártya színével, vagy egy Ugorj! kártyát tett le az előző játékos is.„Joker”–Aki ezt a lapot rakja le, maga határozhatja meg a következő hívó színt. A Joker bármikor lerakható. Ha a játék elején ez a kezdő lap, akkor az első játékos határozza meg a kártya színét.„Joker Húzz négy lapot!”kártya –Aki ezt a lapot lerakja, maga határozhatja meg következő hívó színt. Ezen felül a következő játékos kimarad egy körből, valamint 4 kártyát is fel kell vennie. Ezt a kártyát azonban csak akkor lehet lerakni, ha a játékosnak nincsen a hívó színnel egyező színű kártyája. Ha az utolsó kártya a „Húzz kettőt!”, vagy „Húzz négyet! Joker”lap a pakliban, akkor a megjátszott lapok újrakeverése után a következő játékos köteles kártyákat húzni.
A játék befejezése
Ha egy játékosnak csak egy lapja marad, akkor az UNO szót kell mondania akkor, amikor a két kézben tartott lapjából az egyiket lerakja. Ezzel figyelmezteti játékostársait, hogy a következő körben ki fog menni. Ha ezt elmulasztja, 2 lapot kell húznia a pakliból.
Ez csak akkor kötelező, ha valamelyik játékos ezt észrevette. Ha egy játékos kezéből elfogytak a lapok, a játéknak vége és a pontozás után újabb játék kezdődhet. Ha az utolsó kártya a „Húzz Kettőt!”, vagy a „Joker Húzz Négyet!”, az UNO-t kiáltott játékos következő köre előtt, akkor az a játékos visszahívható a játékba.

S egyszer úgy érzed, szeretnél valami még izgalmasabbat és érdekfeszítőbbet kipróbálni – és maradnál a kártyajátékoknál, ki ne hagyd a Dixit varázslatos világát.

Dixit

Találd ki mire gondolnak a társaid Dixit játékkal. A 2010-es év játéka egész biztosan tetszeni fog neked is, hiszen a felhőtlen kikapcsolódás és a logikai fejtörő keveredik benne. A kommunikációra és asszociációra épülő játék megköveteli, hogy légy taktikus és ötletes is. Azt pedig hogy pontosan hogy és mit kell tenned – megtudhatod, ha kipróbálod a Dixit társasjátékot. Aki már játszott vele azt meséli róla: „ A Dixit egy kiváló játék. Két perc alatt elmagyarázható szabályokkal, bármikor bevethető. Remek szórakozás buli előtt, vagy családi időtöltés kicsiknek és nagyoknak egyaránt. „

A bejegyzés trackback címe:

https://ujeletvitelblog.blog.hu/api/trackback/id/tr446954591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása