Egy blog, ami az élet szeretetéről és tiszteletéről szól

új életvitel blog

új életvitel blog

A probléma definiálásánál kezdődik a bőrápolás

2014. december 03. - ujeletvitelblog

science-proven-beauty.jpg

Mint sok más egészségügyi problémának, a bőr bizonyos betegségeinek is lehetnek lelki eredetű okai.  Így a bőrápolás sok esetben a lelki egyensúlynál kezdődik.
A bőr az egész testet befedi, és elhatárolja azt, ami „belül" van (a személyiségemet), attól, ami „kívül". Nagy felületével a bőr a test egyik legfontosabb szerve. Olyan védelmi rendszer, amely precízen kijelöli az életteremet, és amely hűségesen és tudat alatt a belső állapotomról is tájékoztat. Ha gyengéd, érzékeny ember vagyok, akkor a bőröm is az. Ha nagyon érzékeny, akkor a bőröm szintén az. Ezzel ellentétben, ha kemény vagyok magammal vagy másokkal, akkor bőröm is kemény és vastag. Az irritáció nyomai mindig arra utalnak, hogy valami vagy valaki irritál engem. A nagy bizonytalanság enyhén nedvessé teszi a bőrömet, de az erőteljesen izzadó bőr az elfojtott, ám kiürítésre váró érzelmekre utal, amelyektől ilyen formában szabadul meg a testem. A külvilággal való kapcsolataim
minőségét tehát a bőröm állapota tükrözi.

Bőrproblémák

A bőr olyan, mint a fa kérge. Megmutatja, ha vannak külső és belső problémák. Elválasztja a testemet a külső környezetemtől. Ha a bőröm elváltozásokat mutat, akkor valószínűleg olyan típusú ember vagyok, aki túlságosan is nagy jelentőséget tulajdonít mások véleményének. Mivel nem vagyok biztos magamban, és félek mások elutasításától, vagy attól, hogy mások megbántanak engem, bőrbetegséget „növesztek" azért, hogy egyfajta természetes korlátként távol tartsam magamtól a környezetemet. A bőr lágy szövet, amely a mentális energiához kapcsolódik, és bizonytalanságaimat, legmélyebb gondjaimat fejezi ki. A bőr tehát állandó jelleggel tükrözi a belső érzéseimet (lásd: „vörös, lángol a dühtől" kifejezéseket). A bőröm színe megváltozhat, ha zavarban vagyok, ha szégyellem magamat. A bőröm tehát egy demarkációs vonal a belsőm és a külvilág között. A bőröm akkor száraz, ha nem tartalmaz elég vizet. A víz (a levegő mellett) az élethez szükséges egyik legfontosabb elem. Az élettel való kapcsolataim tehát szárazak, sivárak. A környezetemhez fűződő kapcsolataimban belülről blokkolom, akadályozom magam. Úgy érezhetem, hogy „mindjárt elszáradok". Újra meg kell találnom az örömöt a másokkal való kommunikációban. A lehámló, elhalt bőrréteg arra utal, hogy régi, elavult mentális sémák szerint élek. Amikor a bőröm felületén pattanások jelennek meg, akkor a kapcsolataimat érintő problémákat, a környezetemmel kapcsolatos kommunikációs problémákat fejezem ki ilyen formában.

Ha a bőröm gyulladásos tüneteket mutat, akkor tartozom magamnak annyival, hogy megpróbálok kevésbé ingerlékenynek lenni belső vagy külső konfliktushelyzetekkel kapcsolatban. Ha zsíros a bőröm, akkor túl sok érzelmet fojtok el, tartok magamban. Az is lehet, hogy el akarok menekülni egy bizonyos helyzet, vagy egy bizonyos ember elől, úgy, mint egy halacska, amely kicsúszik az ujjaink közül. Hagynom kell, hogy az energia áramoljon bennem, hogy negatív gondolataim eltűnhessenek. Nyugodtan és hidegen kell kezelnem az általam táplált frusztrációkat, így bőröm tisztább lesz és lágyabb. Minél inkább őszintévé, „átlátszóvá" és igazzá válok, a bőröm annál üdébb lesz. A viszketés arra utal, hogy irritáló gondolataim vannak, amelyek kiülnek a bőröm felszínére. Szembe kell néznem velük annak érdekében, hogy ne vonják el többe a figyelmemet. Minél inkább képes vagyok a jó tulajdonságaim értékelésére, és arra, hogy kis örömökkel ajándékozzam meg magam, a bőröm annál inkább ezt a jóllétet fogja tükrözni lágyságával és tisztaságával. Ha képes leszek arra, hogy szabadon kommunikáljam az érzelmeimet, a bőröm ellazul és ragyogni fog.

Az egyik legismertebb bőrprobléma: az akné

Ha az akné az arcon található, akkor a belső probléma a személyiséghez kapcsolódik (fej =
személyiség). Az arc a belső harmóniámat tükrözi. Amikor valakivel találkozunk, az arcunkkal
„szembesül" először, és ez dönt arról, hogy az illető elfogad vagy elutasít bennünket. Akné akkor jelenhet meg, amikor érzelmileg és mentálisan is konfliktusban vagyok saját magammal. Az irritációnak, ellenérzésnek, elutasításnak, félelemnek, szégyennek és a bizonytalanságnak látható kifejeződése, és arról tanúskodik, hogy nem fogadom el saját magamat. Ronda vagyok, néha undorodom magamtól! Az akné összefügg az identitás kifejeződésével, az önszeretettel és önmagunk feltétel nélküli elfogadásával. A gyorséttermi ételek elősegíthetik a megjelenését, és a máj (a félelem székhelye) működését is károsíthatják. Fiatalként, kamaszként az akné gyakran belső változásokat takar. Félek nyitni mások felé (ellenállás, választások, döntések), kapcsolatokat megszakítani (gyakran tudat alatt), vagy az életem változásaival szembenézni; őrlődök belső világom és a világlátásommal kapcsolatos kiigazítások között. Mivel már nem vagyok gyerek, de még felnőtt sem, nincs túl pozitív képem saját magamról. Talán attól félek, hogy megváltoztatom azt, amit a környezetem rólam gondol, vagy a környezetem rólam alkotott ítélete ijeszt meg. Az akné a szexualitásommal kapcsolatos tudat alatti félelmeimről is árulkodhat, s megkísérli kifejezni azt, ami tényleg vagyok. Állandóan kapcsolatot teremtek másokkal, még akkor is, ha néha valójában az ellenkezőjét szeretném tenni. Csúnya akarok lenni azért, hogy elriasszam azokat az embereket, akiknek közvetlen közelségére nem vágyom. Határi vonok magam köré, és
csak azokat az embereket eresztem be, akikkel valóban jól érzem magam. Nyugton akarok maradni, nem akarom, hogy mások zavarjanak, magamba fordulok, és így is akarok maradni.

Nem vagyok képes eléggé szeretni önmagamat, így mások sem tudnak. Tudom, hogy valami bánt, bosszant engem, ami a bőrömön meg is jelenik. Állandóan másokhoz hasonlítgatom magamat, mindig hibát látok magamban (túl magas, túl kövér vagyok). Úgy érzem, korlátoznak, a szüleim irányítanak és kontrollálnak. Néha az egyik szülővel azonosulok, máskor a másiknak akarok örömet szerezni ahelyett, hogy megtartanám a saját identitásomat. Ha a szívemmel elfogadom a bennem zajló változásokat, egészséges és természetes módon szem előtt fogom tartani az alapvető szükségleteimet (szexuális
vagy más szükségletek). Egy nap olyasvalaki fog a tükörből visszanézni, aki tökéletesen megfelel az elvárásaimnak. Akné a test számos részén megjelenhet. A hátamon a múltamat, a szokásaimat, a régi félelmeimet és szorongásaimat jelképezi. Egyfajta elutasításra is utal, melyet azokkal szemben érzek, akik nem támogattak eléggé vagy nem álltak ki mellettem. Ha a háton a nyak közelében van az akné, akkor az elfojtott dühről árulkodik. A mellkason a jövőt és a rám váró dolgokat jelenti.
Megjelenésében kifejeződik az identitásom és saját életterem keresésének, illetve ezek mások által történő tiszteletben tartásának igénye. Meg kell találnom a saját helyemet a világban, és ha szükséges, másoknak is meg kell mutatnom, hol vannak énem határai, meddig „tartok" én, és hol „kezdődnek" ők. Elfogadom, és olyannak szeretem magam, amilyen vagyok, és felhagyok azzal, hogy mindenkinek mindenáron meg akarjak felelni.


Forrás: Jacques Martel: Lelki eredetű betegségek lexikona

Bőrápolás és lelki egyensúly

Testünk sok esetben küld jelzéseket, ha nem megfelelően bánunk vele. A bőrápolás már a megfelelő napi folyadékbevitelnél el kell, hogy kezdődjön, hiszen anélkül a bőr sokkal hamarabb és látványosabban kezd öregedni, mint azt a biológia diktálná. De a bőrápolás fontos mozzanata a kiegyensúlyozott életvitel, a harmónia megteremtése, hiszen komoly nyomot hagyhat a hanyag életvitel a testünkön. A bőrápolás tehát legalább akkora odafigyelést igényel, mint testünk bármely más része.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujeletvitelblog.blog.hu/api/trackback/id/tr866940089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása